پورتال اتحاديه فرش دستباف ايران در ژاپن

Persian Carpet Association portal in Japan
همچنين دیگر مقاله های قالی دستباف ایران را در اين بخش بخوانيد بازگشت تماس با ما در باره اثحادیه صفحه اول 日本語


جهت دهی خلاقیت و نوآوری در فرش -شهدخت رحیم پور




قم - محمد جمشیدی





به لحاظ زمانی ابداع و نوآوری بعد از خلاقیت واقع می شود. خلاقیت به معنای ارائه چیز نو است در حالیکه نوآوری به معنی کاربرد همان چیز نو ایجاد شده و ارائه شده می باشد. خلاقیت عامل مهم سودآوری و رضایت مندی ست که در قالب فرصت های سودآور مطرح می شود.در زمینه تولید با سه سطح در مورد [کالایی مانند فرش ] با آن مواجه ایم: - تولید محصولی کمیاب تولید محصولی غیر کمیاب با امتیازاتی ویژه - تولید کالایی متمایز و جدید. (الوداری،1385، 295-296). در میان سه مورد بیان شده مورد در تولید محصولی غیر کمیاب با امتیازاتی ویژه، نیاز به خلاقیت نسبتا بالایی ست. فرش یک کاای مصرفی ست و اطلاعات لازم از مخاطبان میتواند در بهینه سازی از تولید تا ارائه این کالا را شامل شود اگر زنجیره مصرف این کالا مخاطرات موجود و تجربیات گذشته مد نظر باشد. مراحل زیر در راستای تولید و عرضه جدید محصول لازم به نظر می رسد: - ایجاد ایده - انتخاب ایده - آزمودن و آزمایش ایده ای که انتخاب شده است - هماهنگی آن با سبک تولید محصول - تولید محصول(مثلا فرش) - آزمون استراتژی تعیین جایگاه محصول - تجاری نمودن محصول که مورد آخر با طول عمر محصول و دوره رشد و زوال محصول در ارتباط است. (الوداری،1385،300). ... نوشته شهدخت رحیم پور



جهت دهی خلاقیت و نوآوری در فرش - شهدخت رحیم پور
دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد و مدیریت فرش


خلاقیت را بسیاری به معنای ایجاد یک ایده جدید و نو آوری را انتقال ایده جدید به یک شرکت جدید ، محصول جدید، خدمات جدید، فرآیند جدید و یا روش تولید جدید می دانند. جوزف اسکامپتر، مورخ اقتصادی نوآوری را اساس موفقیت در بازار اقتصاد تلقی می کند، دیدگاهی که فضای در حال تغییر و رقابتی امروز آنرا تقویت می کند. یک سازمان بدون خلاقیت و نو آوری، دوام نخواهد یافت بنابراین سازمانها بیشتر از قبل در جستجوی راههای ترغیب و پرورش خلاقیت و نوآوری سطح فردی و سازمانی می باشند.
در حیطه خلاقیت فردی؛ توانایی افراد در خلاقیت متفاوت است همین طور سازمانها نیز در انتقال استعدادهای افراد خود به محصولات و خدمات جدید متفاوتند.اگر فرآیند خلاقیت را دارای سه مرحله بدانیم؛ طرح ایده در نخستین مرحله قرار می گیرد که به شناخت افراد از محیط پیرامون بستگی دارد.آگاهی از فضای بازار و مشتری هاست که برای بهبود کیفیت شرایط و انگیزه ای برای نوآوری می شود.دومین مرحله پیشبرد ایده است؛ که بر خلاف طرح ایده که وابسته به روابط بیرونی ست پیشبرد ایده به فرهنگ درونی مکانی که باید ایده اجرا شود بستگی دارد. در یک جامعه ، ارزشهای حاکم در پیشبرد فرآیند خلاقیت بسیار موثر است.
در محیط های مرتبط با فرش عواملی مانند؛ حمایت های لازمه ازسازمانهای مرتبط، رویکرد عقلانی به حل مشکل، شناسایی طرح های ناشی از فکرهای بدیع وارزش گذاری کیفی عامل پیشبرد ایده است. ار دیگر سو، انعطاف پذیری مدیران جهت کنترل مشکلات احتمالی یک ضرورت است.سومین مرحله جهت دهی ایده به خلاقیت، تحقق این فرآیند می باشد. که می تواند نوعی راهکار برای کالای تولیدی فرش باشد . این مراحل شامل؛ مهندسی طرح، در نظر گرفتن ابزارهای جنبی، تولید؛ بازاریابی آزمایشی و تبلیغ فروش است.
از آنجا که میزان بالای نوآوری، سودآوری کوتاه مدت را کاهش می دهد این امر برای رشد دراز مدت اهمیت بسیار دارد.توفیق یک نوآوری، مستلزم تلفیق گسترده بخشهای مرتبط با
هنر- صنعت فرش است.ارتباطات مناسب متخصصان فنی با متخصصان اداری و مالی که مسئول نگهداری هزینه نوآوری در محدوده های عملی و اجرایی امرند ومدیرا تولیدی که به بهبود محصول جدید می اندیشند و در این زاه نیروی محرکه اندباید با مسئولین بازاریابی و مسئولین تبلیغات فروش همکاری کنند. تلفیق همه موارد ذکر شده به همراه ارتباطات غیر رسمی و معمول درون یک سازمان تاثیرات مثبتی بر نوآوری دارد.(استونر 1995).
از آنجا که تغییر و نوآوری شیوه زندگی بسیاری از افراد شده است و همسویی این امر با رسانه ها با نوآوری های جدید ادبیات کاربردی آن خلاقیت در عرضه محصو لی چون فرش حائز اهمیت است.
به لحاظ زمانی ابداع و نوآوری بعد از خلاقیت واقع می شود. خلاقیت به معنای ارائه چیز نو است در حالیکه نوآوری به معنی کاربرد همان چیز نو ایجاد شده و ارائه شده می باشد. خلاقیت عامل مهم سودآوری و رضایت مندی ست که در قالب فرصت های سودآور مطرح می شود.در زمینه تولید با سه سطح در مورد [کالایی مانند فرش ] با آن مواجه ایم:
- تولید محصولی کمیاب
- تولید محصولی غیر کمیاب با امتیازاتی ویژه
- تولید کالایی متمایز و جدید. (الوداری،1385، 295-296). در میان سه مورد بیان شده مورد در تولید محصولی غیر کمیاب با امتیازاتی ویژه، نیاز به خلاقیت نسبتا بالایی ست.
فرش یک کاای مصرفی ست و اطلاعات لازم از مخاطبان میتواند در بهینه سازی از تولید تا ارائه این کالا را شامل شود اگر زنجیره مصرف این کالا مخاطرات موجود و تجربیات گذشته مد نظر باشد.
مراحل زیر در راستای تولید و عرضه جدید محصول لازم به نظر می رسد:
- ایجاد ایده
- انتخاب ایده
- آزمودن و آزمایش ایده ای که انتخاب شده است
- هماهنگی آن با سبک تولید محصول
- تولید محصول(مثلا فرش)
- آزمون استراتژی تعیین جایگاه محصول
- تجاری نمودن محصول
که مورد آخر با طول عمر محصول و دوره رشد و زوال محصول در ارتباط است. (الوداری،1385،300). ...

نوشته شهدخت رحیم پور




 




دیگر اخبار قالی دستباف ایرانی
  آسیب‌شناسی پژوهش در فرش ایران - داود شادلو-دانشجوی دکترای مطالعات تطبیقی هنر اسلامی
  مبانی تغییر سازمانی - شهدخت رحیم پور
  محمد اخوان و تولد دوباره نقوش فرش فارس - شهدخت رحیم پور
  رشته فرش و دانش آموختگانش - شهدخت رحیم پور
 تشكيل دايره تفتیش فرش - حمید کارگر
 «قالی» از عهد ‌ناصرالدین‌شاه تا امروز ‌- تورج ژوله ‌- پژوهشگر فرش
عباس سیاحی و کارگاه رنگرزی سلطان آباد در شیراز - شهدخت رحیم پور
بحث آسیب پذیری اقتصاد تک محصولی ولزوم توجه به صادرات غیر نفتی در ایران - شهدخت رحیم پور
جهت دهی خلاقیت و نوآوری در فرش - شهدخت رحیم پور
سنجش وزن پشم - حمید کارگر
آیا میتوان علم مدیریت را با هنر بومی فرش تطبیق داد؟ - شهدخت رحیم پور
فرش دستباف گران نیست - حمید کارگر
تعارف نداریم - برگی از تاریخ فرش ایران (5) - حمید کارگر
باورمندی به تبلیغات / برگی از تاریخ فرش ایران (4) - حمید کارگر
پیشگیری از صدور فرش های معیوب / برگی از تاریخ فرش ایران (3) - حمید کارگر
از وضعيت موجود تا وضعيت مطلوب صنعت فرش دستباف ايران -به قلم مهدی میرزا امینی
از کیک و کوکو و پیتزا تا فرش ایرانی - حمید کارگر
نقدی بر نمایشگاه فرش دستباف تهران -به قلم مهدی میرزا امینی
رسانه ها؛ پشتیبانان حمایت از فرش به عنوان تولیدی ملی
در تبلیغ فرش دستباف شرطی سازی را از یاد نبریم - حمید کارگر
فرش آهنی؛ دست بافته هنرمندان سنقری - ایسنا
مشکل اصلی فرش ایران نبود مدیریت است - عبدالله احراری
تفکر تجاري نبايد بر فرش حاکم باشد - مهندس شیرین صوراسرافیل
نمایش فقر قالیبافان خدمت به آنان نیست - حمید کارگر
فرش دستباف و فرصت هايي که مي سوزند - حمید کارگر
ذينفعان قالی در تصميم گيري‌ها نقشي ندارند - عبدالله احراری
مدرك دانشگاهي فرش اعتبار دارد يا خير؟ - نسترن ابلاغیان
الزام نگاه به رقبا در تجارت جهانی فرش - حمید کارگر
ورود به بازارهای جدید به چه بهایی؟ - حمید کارگر
 مشتری عزیز! کپی برابر اصل نیست
فرش دوروي دويدوخ در20 کشوربازاريابي مي شود
  پايتختي نشسته بر فرش ابريشم
  اگر قصد خريد گبه و گليم داريد
  گره فراموشي بر سرنوشت قالی - فرشته اثني عشري
  روایت گره‌های عشق بر تار و پود فرش - پریچهر پویان راد
  نکات مهم نمایشگاه بیستم فرش دستباف تهران‌ - عبدالله احراری
  در جست‌و‌جوي چهره اي مطلوب از فرش ايراني -حميد كارگر
  حال و هواي فرش ايران در تعطيلات نو
  چالش‌هاي فراروي هنر- صنعت فرش دستباف
  گپ و گفتي از جنس فرش در راديو اقتصاد
  رنگ را به رخسار فرش دستباف ایرانی بازگردانيم
  هنر تابلو فرش ايران؛ اصيل يا بي‌اصالت - گزارش ايرنا

2006 © Persian Hand woven Carpet Association portal- All Rights Reserved



سمینار و کلاسهای آموزشی پژوهشی دست اندر کاران فرش دستباف ایران در ژاپن

نمایش تصویری سمینار و کلاسهای آموزشی پژوهشی


موزه فرش های کهن ابریشم و دیگر دست بافته های ابریشمی،برای نخستین بار در ژاپن

نخستين سمینار و کارگاه آموزش عالي شناخت فرش دستباف در ژاپن با موفقیت برگزار گردید
نمایشگاه ها و سمینارهای های فرش دستباف ايران


نمایشگاه ها و سمینارهای های فرش دستباف ايران

اتاق فکر فرش ايران در ژاپن


اتاق فکر فرش ايران در ژاپن



تسهیلات جهت اعضاء اتحاديه فرش دستباف ايران



本文へジャンプ

پورتال اتحاديه فرش دستباف ايران در ژاپن -Persian Carpet Association portal in Japan –ژاپن -توکیو